Mercedes bogfører det bedste salgsår nogensinde, med kraftig vækst især i de asiatiske markeder, herunder Kina. I Danmark oplevede mærket i 2011 en vækst på hele 15%. Den, i Danmark mindre populære C-klasse er globalt set, den bedst sælgende bil i segmentet og slår dermed konkurrenterne fra Audi samt BMW.
Samtidig blev der år 2011 solgt mere 100.000 Smart ForTwo-modeller, endnu en rekord for mærket.
Samlet set blev 1.260.912 solgt i 2011, en fremgang på 7,7% for Mercedes-Benz. Modeller som M-klasse, E-klasse, S-klasse, SLK samt CLS oplevede en klar fremgang, kontra sidste års tal med en fremgang med op til 210,4%.
Se de stigende salgstal i procent for udvalgte modeller:
- C-Klasse: 8,1%
- CL: 6,9%
- CLS: 210,4%
- E-Klasse: 4,7%
- G-Klasse: 28,3%
- GL: 28,2%
- GLK: 24,0%
- M-Klasse: 17,9%
- R-Klasse: 45,5%
- S-Klasse: 6,9%
- SLK: 85,7%
Selv den aldrende A- og B-Klasse holdt rolige salgstal, på trods af udskiftning af begge modeller igennem året.