Navnet på Opels nye cabriolet er Cascada, og den vil være til salg i Danmark allerede fra foråret 2013.
Ift. forgængeren har Cascada kaleche i stedet for det lidt mindre charmerende ståltag. Kalechen kan rulles af på 17 sekunder ved hastigheder op til 50 km/t, og kalechen kan endda vælges i tre forskellige farver afhængig af karosserifarven.
Der er også avanceret teknologi
Opel har med udviklingen af Cascada også fokuseret på præcision i styringen samt en stabil undervogn, hvorfor den bl.a. er udstyret med FlexRide adaptiv affjedring og HiPerStrut forhjulsophæng, hvor de styrende dele af fjederbenet er adskilt for affjedringen.
Motorudvalget vil i første omgang bestå af en 1.4 Turbobenziner med enten 120 eller 140 hk, den nye 1.6 SIDI Turbo ECOTEC med 170 hk og 280 Nm, mens den 2.0 CDTI dieselmotor byder på 165 hk. Senere vil der både komme kraftigere diesel samt benzinmotorer.
Gearkassen er fra standard i alle modeller en 6-trins manuel gearkasse, men det er muligt for en endnu ikke offentliggjort merpris at tilkøbe en 6-trins automatgearkasse.
Praktisk cabriolet
Selvom man ikke køber en cabriolet pga. den er praktisk, så har Opel alligevel sørget for massere af aflæggeplads i kabinen, mens et bagagerum på 350 liter bør dække de flestes cabriolet-menneskers behov – 280 liter med taget foldet ned. Har man brug for yderligere plads kan bagsæderyglænet lægges ned i forholdet 50:50, hvilket blot gøres ved tryk på én knap i bagagerummet.
Sammenligner man Opel Cascada med den tidligere Astra Twin Top er karosseriet som Cascada er bygget op på 43 % mere vridningsstabilt, hvilket reducerer støjniveauet og giver bedre køreegenskaber.
Derudover er akselafstand forøget med 71mm ift. til Astra Twin Top, hvilket får den op på 269,2 cm.
Skulle man kører galt er Cascada udstyret med sikkerhedsbøjler som automatisk springer op hvis man kommer ud for en ulykke. Selestrammer er også standard på både forreste og bagerste række.