Det er ikke kun tallene på temperaturskalaen, der stiger i øjeblikket. Renault Clio sælger rekordstort, fortæller den danske importør.
Renault Clio var den bil i Danmark, der solgte næstbedst i hele juni måned. Hele 711 styks solgte Renault Clio blev det til, og det blev kun overgået af storsællerten, Volkswagen Up.
Administrerende direktør i Renault Danmark, Henrik Bang, er naturligvis glad for den udvikling, særligt fordi det ifølge ham tyder på udvikling på bilmarkedet.
”Først og fremmest kan jeg ikke huske, hvornår Renault har haft så fornem en placering. Det er vi både stolte over og glade for. Dernæst er det jo værd at bemærke, at det nu ikke kun er mikrobilerne, der er med fremme. Det er især interessant, da markedet i den grad har været domineret af de billige mikrobiler. Den kategori tilhører Renault Clio ikke ligefrem. Laveste pris er 135.000 kroner og den bedst sælgende version er stationcarversionen.Så jeg synes det viser, at der måske er en lille bevægelse væk fra, at kunderne kun går efter mindst og billigst”, siger Henrik Bang, der helt overordnet kan se tilbage for et godt halvt år for Renault i Danmark.
Mens markedet totalt voksede med 7.6 procent lå Renaults vækst på 34,3 procent.
Dermed nåede Renault en markedsandel på 6,3 procent og en samlet 6. plads i salgsstatistikken for første halvår af 2013.
Det håber Henrik Bang fortsætter:
” For at sikre fortsat vækst fortsætter vi udviklingen af vores forhandlernetværk, så vi får endnu stærkere samarbejdspartnere ude i landet. Det vil sige, at vi hen over efteråret vil se nye Renault forhandlere.
På produktsiden lancerer vi i august vores crossover, Renault Captur, som vi forventer os meget af. Derudover arbejder vi jo intensivt med Dacia. Og her sælger den store Dacia Lodgy godt, og vi glæder os i den grad til, at vi får B- segment bilen Dacia Sandero og stationcar Logan MCV ud til vores forhandlere. Det er biler, der tilbyder rigtig meget til få penge”, siger Henrik Bang.