1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Se den nye Mazda6!
0

Se den nye Mazda6!

Se den nye Mazda6!
0
0

Den nye Mazda6 har netop fået verdenspremiere ved den internationale biludstilling i Moskva, og det betyder vi nu kan fortælle yderligere om den vigtige bil for Mazda.

Mazda6 er den anden bil i rækken efter CX-5 som bruger den nye SKYACTIV-teknologi og ”KODO – Soul of Motion” designsproget.
Siden december 2011 ved Tokyo Motor Show har vi kendt Takeri, og Mazda6 er det endelige resultat som skal masseproduceres.

Mere aggressivt design

Det nye Mazda6 design er mere aggressivt, hvilket både understreges med formerne og de specielle lygter.

Chefdesigner, Akira Tamatani udtaler:

“We have created a design in which the wild and dynamic expressions of motion artistically realise a powerful presence,”
“Simply looking at the car heightens one’s expectations about the driving experience even before actually riding in it.”

Kigger man på målene har den nye Mazda6 en akselafstand på 2,830mm, hvilket er 105mm længere end den gamle! Længden er 4,865mm, bredden er 1,840mm og højden 1,450mm.

Læs også:  Antal offentlige ladestandere fordoblet på et år

Mazda har også udsendt billeder af interiøret, hvilket du kan se i diasshowet forneden. Kvaliteten er betydeligt forbedret, og det ligner man får en højere følelse af luksus.

Større = mere plads

Iflg. Mazda er der 20mm mere skulderplads på forreste række, på bagsædet 43mm mere knæplads og 37mm mere plads til benene.
Selve sædet er også vokset med 20mm i længden, 33mm i højden og armlænet i midten blevet forstørret med 60mm.

Bagagerummet har fået en åbning på 32mm større i forhold til den gamle model, hvilket gør det lettere at fylde det op. Kapaciteten er 483 liter hvilket er cirka 40 liter mindre end den nuværende.

Selvom Mazda6 er vokset i størrelsen er vægten reduceret pga. SKYACTIV-karosseriet som er lavet med brug af super højtryksstål. Faktisk er egenvægten kun på 1.340 kilo!

Læs også:  Volkswagen elektrificerer sit sportslige ikon GTI

Hiroshi Kajiyama som er Mazda6 manager udtaler:

“We wanted to create a car that reacts and behaves exactly as you expect it to. Part of this involved carefully crafting those parts of the car which you often touch to feel as though they are an extension of your own body.”

Det europæiske motorudvalg er endnu ikke offentliggjort, men ved europapremieren under Paris Motor Show i september vil vi blive klogere.

tags: