
Mitsubishi Space Star starter fra 99.000 kr. Det er i sig selv billigt for en bil i B-segmentet, men hvis man giver 25.000,- kr. ekstra får man badet bil i ekstraudstyr.
Vi har testet InLead-udstyrsudgaven og her får man for ekstra 22.000 kr. bl.a. regnsensor , eljusterbare sidespejle med varme, aircondition, fjernbetjent centrallås, fartpilot og sædevarme i forsæderne.
Smider man 7.000 ekstra får man en DAB-radio, med navigation op Apple- og Androidtelefontilslutning.
Det skal siges. Det er en billig bil. Og det mærker man. Plastikken i kabinen er noget trist o ser billig ud. Kontakterne til sædevarmen sidder nede ved gulvet i midterkonsollen og kørestillingen er mildest talt mærkelig. I hvertilfælde for mig.
Måske er mine arme for korte, men med sædet i rette position i forhold til pedalerne er der meget langt til rattet. Og det kan ikke justeres i længderetningen, kun op og ned. På lange ture vil det være meget irriterende.
Er man afhængig af en bil, der ikke må koste noget særligt og har man børn, der skal med nogen gange, så er det der man skal kaste blikket hen på Space Star. Men det er ikke en langtursvogn, eller en trækhest. Det er en lille bil, der har det bedst på
Affjedringen er blød og styretøjet ikke superpræcist, men det går og hvad kan man forlange for 115.000 kr? De 80 hk. fra de 3-cylindre trækker fint og friskt. Du får ret meget for dine penge, med Space Star og endda med en på papiret glimrende brændstoføkonomi. Men materialer og køreegenskaber er langt fra i top.