Toyota trodser krisen

11. januar 2012
|
Bilmærker, BMW

Trods krisetider er den japanske bilgigant stadig i vækst og lukker 2011 med en salgsfremgang i Europa på 1,7%. I Danmark var Toyota også et populært valg gennem 2011, med en salgsfremgang på 7% og 16,601 biler solgt.

De populære modeller som Yaris, Aygo, Auris og RAV4 er stadig de helt store sælgere, mens Lexus fik vind i sejlene med sin CT 200h, der skal konkurrere med Audi A3 og BMW 1-serie.

Den lille Aygo er fortsat populær, på trods af det snarlige facelift, mens den noget større Camry har vist sig at være yderst populær i Rusland, med en samlet salgsfremgang på 31% for modellen. Toyota kunne også glæde sig over en fremgang på 34% i de baltiske lande.

Lexus stormer frem

Især Lexus har oplevet stor fremgang i Europa i det forgangne år, med en vækst på 25% i Rusland og 33% i Storbritanien. Den helt store overraskelse var Holland, hvor Lexus oplevede en salgsfremgang på hele 276% i 2011.

Samlet set kunne Lexus notere en salgsfremgang på 40% gennem i Europa.

Se de samlede salgstal nedenfor:

Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
  • NYHEDER
  • GUIDE
  • TEST
  • VIDEN
  • MÆRKER
Copyright © 2024 Bilsektionen.dk ApS - CVR 42597155 | Ny hjemmeside af Højvig Group