Home Bilmærker Audi Dobbeltkoblingsgearkasse i Audi R8
0

Dobbeltkoblingsgearkasse i Audi R8

Dobbeltkoblingsgearkasse i Audi R8
0
0

Den faceliftede og væsentligt modificerede Audi R8, der vil være på markedet til efteråret er blevet spottet for første gang.

Audi R8 er blevet set under test i mat lak, men ellers er der ingen forsøg på at camouflere den nye, faceliftede superbil der vil blive vist frem ved Moscow Motor Show til august.

Ændringerne er væsentlige, men mest af alt mekaniske. Her finder man bl.a. en ny syvtrins, dobbeltkoblingsgearkasse som ekstraudstyr, hvilket har krævet en helt ny bagende.

Bilen var originalt udviklet med henblik på en sekstrins gearkasse, enten semiautomatisk eller manuel.

Audis produktudviklere undervurderede dog efterspørgslen på en automatisk gearkasse, og mener nu at manglen på overstående er årsagen til svigtende salgstal for den tyske superbil.

Det er endnu uvist hvorvidt S-tronic gearkassen vil være tilgængelig med både V8 og V10 motorerne.

Læs også:  BMW 7-serie gør klar til ministerrokade

Mere V10-power

V10 udgaven forventes at få løftet effekten fra 525hk til omkring 540hk, mens V8 udgaven forbliver uændret med sine 425hk.

De store udgifter til at forny den eksisterende R8, forventer Audi at tjene ind igen, da det bidrager til udviklingen af den nye R8, der forventes lanceret senest i 2015. Selvom den nye bil, der har fået kodenavnet AU724, vil vise et nyt designsprog fra Audi med sin aluminiumskarosse, vil drivlinjen blive bevaret fra den faceliftede model vil får at se til efteråret.

De kosmetiske ændringer er begrænsede, men består bl.a. af nye afgangsrør og lygter.

Udstødningerne vil fremover være cirkulære, i stedet for de nuværende ovale, mens baglygter vil få ændret deres kvadratiske udseende. Det samme gør sig gældende for forlygterne, hvor LED-kørelyset er flyttet til toppen af lygtehuset.

tags: