Hvis du har prøvet at køre en Mercedes S63 AMG, så vil du nok give mig ret i, at den har rigeligt med hestekræfter. 585 hestekræfter og 900 Nm finder man under hjelmen på standardmodellen, men det mente G-Power ikke var nok.
Læs vores test af Mercedes S63 AMG her.
G-Power kalder motortuningen for Bi-Tronik 5 V1 Ecu, og det er altså et modul til ECU’en som navnet antyder. Dermed er tuningen ganske simpel, og tuningen kan let blive fjernet igen, hvis man ønsker dette.
Motortuningen hæver ydelsen til 705 hestekræfter og 1.000 Nm, og gør det muligt at accelerere fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder og nå 330 km/t, da begrænseren er fjernet.
De ekstra 120 heste og 100 Nm er dog kun til rådighed, når man træder speederen HELT i bund. Således har G-Power ikke lavet om på bilens ECU ift. almindelig dagligdagskørsel.
Prisen for tuningen er cirka 45.000 kroner, hvilket ved første øjekast lyder dyrt, men hvis alternativitet er at få en S65 AMG med 630 hk, så er det pludselig en billig tuning.