Mercedes-Benz udvider modelprogrammet

26. februar 2012
|
Premiere

Administrerende direktør for Mercedes-Benz, Dieter Zetsche har offentliggjort et ambitiøst program om at lancere 10 nye og 22 faceliftede modeller inden for de fem forskellige markedssegmenter som den tyske bilfabrikant opererer i, inden 2015.

Den ekspansive strategi er skabt med henblik på at matche de projekterede væksttal for rivalerne hos Audi og BMW inden midten af årtiet.

Mercedes vil beholde deres kernemodeller, såsom C, E og S-klasse og alle de nuværende varianter af overstående, men vil nævneværdigt fokusere på de lavere udgaver af deres modelprogram.

Porsche 911-rival

En af de største kommende nyheder fra Mercedes vil være at bygge en ny konkurrent til Porsche 911, ved navn Mercedes-Benz SLC. Den nye sportsvogn forventes at blive præsenteret i 2014. Bilen er i øjeblikket under udvikling, og er et samarbejde mellem selve Mercedes-fabrikken og den sportslige underafdeling, AMG.

Dieter Zetsche indikerede at den frontmotoriserede sportsvogn vil være en tilføjelse til fabrikants modeludvalg i mellemstørrelsen, der også vil inkludere den nye, 4. generation af C-klassen, som forventes på markedet i 2014, efterfulgt af stationcar samt coupéudgaven af førnævnte. En ny åben C-klasse cabriolet forventes også i 2015, sammen med en faceliftet udgave af den nuværende SLK i 2014.

Bilsektionen er Danmarks digitale bilmagasin.

Har du spørgsmål eller en god historie, så er du velkommen til at kontakte os på: info(@)bilsektionen.dk.
  • NYHEDER
  • GUIDE
  • TEST
  • VIDEN
  • MÆRKER
Copyright © 2024 Bilsektionen.dk ApS - CVR 42597155 | Ny hjemmeside af Højvig Group