1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Mercedes gider ikke trecylindrede benzinmotorer
0

Mercedes gider ikke trecylindrede benzinmotorer

Mercedes gider ikke trecylindrede benzinmotorer
0
0

Mercedes udvikler i stedet en række firecylindrede benzinmotorer og plug-in hybridteknologi.

Mercedes-Benz vurderer at deres nye familie af firecylindrede benzinmotorer, der er blevet samudviklet med Renault, vil være sammenlignelige med den brændstoføkonomi som BMWs nye trecylindrede motorer kan præstere.

Tyskerne vurderer at deres nye 1.2-liters benzinmotor og 1.5-liters dieselmotor, begge med fire cylinder, vil være så gode, at en trecylindret udgave som BMW i øjeblikket udvikler ikke vil være nødvendig:

“We won’t have a three-cylinder engine. Our four-cylinder will be as good as BMW’s three-cylinder,” sagde Mercedes’ direktør for drivlinjestrategi, Jurgen Doring.

60g/km i en stor luksusbil

Den nye række af firecylindrede motorer er en del af Mercedes’ strategi om at bevæge sig mod EU målet om 95g/km maksimal CO2-udledning i 2020.
Det vil være en reduktion på 45g/km, kontra de nuværende 140g/km.

Læs også:  Ford Mustang GTD: En ny superbil er født

Motorerne vil blive introduceret i den nye række af biler, der er baseret på MFA platformen, heriblandt A-klassen og B-klassen fra 2014, sammen med biler i Renaults line-up.

På trods af stilen mod endnu lavere CO2-udledning, siger Doring at Mercedes fortsat vil tilbyde store luksusbiler i 2020.

Hemmeligheden her, vil være plug-in hybridteknologi som Doring mener kunne sænke CO2-udledning i store luksusbiler her ned til 60g/km.

“The E300 hybrid’s 109g/km is just the start,” sagde han.

Doring vurderer at en fjerdedel af alle Mercedes modeller vil anvende plug-in hybridmotorer i 2020.

Motorerne må endevidere konfigureres til næste stadie af EU’s emmisionsregler, EU7, der vil begrænse mængden af NOx på benzin og dieselmotorer.

EU6 standarden, der sættes ikraft i 2015, tillader dieselmotorer et lidt højere niveau af NOx.
Mercedes’ egen BlueTec teknologi, der anvender ad-Blue udstødningsgas til at neutralisere NOx partiklerne, kan sagtens modificeres til EU7 standarden ifølge Dorden.

Læs også:  Ny generation af Mercedes-AMG GT Coupé: kraft og elegance forenes