Renault Clio RS er i forvejen en tjep lille sportsvogn. Desværre bliver den ikke solgt i Danmark, da prisen ville blive alt for høj.
Det skal dog ikke lave om på, at vi skriver lidt om den kække sports GTI, når der sker forbedringer. Renault har nemlig offentliggjort en Trophy udgave af Clio RS, og det betyder mere sjov i gaden.
Ydelsen fra den 1.6 liters turbomotor er blevet hævet til 220 hk fra 200 hk, ligesom drejningsmomentet også er hævet med 40 Nm til 280 newtonmeter. Det røde felt er også hævet fra 6.500 til 6.800 omdrejninger i minuttet!
Gearkassen er ligeledes blevet optimeret. EDC gearkassen er en dobbeltkoblingsgearkassen, så den er i forvejen hurtig, men nu er den blevet 30 % hurtigere fortæller Renault.
Udover motor og gearkasse er Clio Trophy RS blevet sænket 20 mm i fronten og 10 mm bagtil – herudover er støddæmperne blevet fastere. Sidst men ikke mindst er udvekslingen på styretøjet gjort mere præcis og hurtig.
Dækkene er Michelin Pilot Super Sport 205/40R18.