1. Home
  2. Bilnyheder
  3. Officielle billeder af Peugeot 208 GTi
0

Officielle billeder af Peugeot 208 GTi

Officielle billeder af Peugeot 208 GTi
0
0

Peugeot har offentliggjort de første billeder af deres nye 208 GTi. Det betyder vi får et bedre indblik i bilen, som skal overtage arven fra den ikoniske 205 GTi.

Vi så allerede Peugeot 208 som GTi ved Geneve Motor Show 2012, og har siden ventet på den produktionsklare model, som nu vil få verdenspremiere ved Paris Motor Show.

200 heste til 1.160 kg bil

Motoren er den samme 1.6 liters turboladede vi kender fra både Citroën DS3 og den kraftigste Peugeot RCZ. I den nye 208 GTi vil ydelsen være på 200 hestekræfter og 275 Nm. Peugeot 208 GTi vil få en væsentlig opstrammet sekstrins manuel gearkasse, så man slipper for den svampede manuelle gearkasse den almindelige er udstyret med.

Med en vægt på kun 1.160 kg er Peugeot 208 GTi 5 kilo lettere end Citroën DS3 Racing, 80 kilo lettere end Renault Clio 200 og 90 kg lettere end den 178 hestes 207 GTi!
Accelerationstiden fra 0-100 km/t er på under syv sekunder og festen stopper først ved 225 km/t, hvilket bør tilfredsstille de fleste.

Læs også:  Toyota afslører ny generation Land Cruiser

Opstrammet på alle leder og kanter

I forhold til den almindelige 208’er er sporvidden foran 10mm bredere og 20 mm bagpå. Undervognen er også sportslig opstrammet ved hjælp af den såkaldte MacPherson-undervogn, mens man også finder et mere præcist styretøj.
Bremserne er selvfølgelig også opgraderet, hvorfor man finder 302 mm ventilerede skiver foran og 249 mm bagtil.

Sådan kan du kende 208 GTi

Udover Peugeot 208 GTi vil komme med 17-tommer ”diamant kulfiber” fælge med passende dæk i 205/45, så kan du kende den på andre kofangere, bredere skærme, LED-kørelys, en ny frontgrill og GTi-logoer.

Inde i kabinen finder man sæder i dellæder, pedaler i aluminium, sportslæderrat, mere læder på instrumenteringen og centerkonsollen.

Vi kender endnu ikke priserne på Peugeot 208 GTi, men vi forventer den vil indtage det danske marked til foråret 2013.

Læs også:  Fuldelektriske køretøjer i Danmarks kommuner: Hvem ligger i spidsen?