Peugeot fortæller der allerede nu er enorm efterspørgsel efter den nye 3-cylindrede benzinmotor.
Faktisk står den 3-cylindrede benzinmotor allerede for 30 % af Peugeot 208-salget i Danmark, hvilket påpeger tendensen om danskerne foretrækker økonomiske motorer.
Dermed har fabrikken i Trémery måtte skrue produktionskapaciteten op til et maks, hvilket betyder 1.000 eksemplarer af VTi-motoren produceres hver dag.
Siden juni er der produceret 40.000 eksemplarer af VTi-motoren, som er resultatet af tre års intensivt arbejde.
LÆS vores test af Peugeot 208 1.2 VTi her.
Peugeot fortæller der er 52 godkendte patenter på motoren, hvoraf 17 af dem er i topstykket! Målet med den nye motor var at reducere CO2-emissionen med 25 % ift. den firecylindrede TU motor. Derudover har motoren også et fint moment selv ved lave omdrejninger, også er de endda 25 kg lettere.
Dermed kan Peugeot 208 med den 1.2 VTi-motor som yder 82 hk køre 22,2 km/l, mens man kun udleder 104 g/km.