Den faceliftede udgave af den nuværende Land Rover Discovery får sin officielle debut på Frankfurt Motor Show.Ovenover ser du de første billeder af faceliftet på Land Rover Discovery 4, som følger designtakterne fra Range Rover Evoque og den nye Range Rover.
2014-udgaven af den syvsæders Discovery får nyt frontdesign, mere avanceret sikkerhedssystemer og start-/stop-system for bedre brændstoføkonomi.
På den udgående Discovery var det altid lidt af en opdagelsesrejse at gå rundt om bilen og få øje på alverdens bogstaver og tal, som angav modelbetegnelse og motorstørrelser.
Sådan bliver det ikke på den nye Discovery. Foran kommer der ikke længere til at stå ‘Land Rover Discovery’, men blot ‘Discovery’, og på bagsmækken vil der ikke længere stå ‘Land Rover Discovery 4 TDV6 (eksempel)’, men det mere mundrette ‘Land Rover Discovery’.
Ryger modelbetegnelsen og motorstørrelse så helt væk fra bilens ydre? Nej, er svaret fra Land Rover. Det bliver placeret på fronten af bilen – formentlig på siden et sted.
På det rent visuelle er nye LED-lygter og ny frontkofanger en del af faceliftet og for at fuldende det nye look, er der to slags alufælge at vælge imellem.
Start-/stop-systemet giver imponerende brændstofpræstationer for en bil, der vejer 2.5 tons. Ved 3.0-liters dieselmotoren med 253 hk og 600 NM sørger systemet for, at bilen udleder 213 g CO2/km og får 14.9 km/l.
Discovery kommer med en ottetrins automatgearkasse, som hjælper arbejdshesten fra 0-100 km/t på 8,8 sekunder.
Til gadget-nørderne derude kan man købe Discovery med et SONAR-system, der via sensorer i sidespejlene måler dybden på den mudderpøl, man pløjer sig igennem. På skærmen i bilen kan man så følge med i, om man er på vej til at få bilen til at stikke lidt for dybt.