Med 449.255 biler solgt over hele kloden, 75.730 flere end i 2010, går Volvo frem med hele 20,3% på globalt plan. Mærket er nu det hurtigst voksende i prestige-klassen.
Især 60-serien som inkluderer S60, V60 samt XC60 har vist sig at være populær for Volvo, sammen med XC-linjen, der nu er den bedst sælgende linje for den svenske producent. Som vi så det hos Mercedes-Benz, er det i asien, herunder Kina at den største fremgang mærkes. Her oplevede Volvo i 2011 en fremgang på hele 54,4% i forhold til 2010.
Volvo udvider nu af samme årsag sit forhandlernetværk i landet, samtidig med at en ny fabrik etableres i byen Chengdu. Volvos mål, er at sælge 200.000 biler om året i Kina inden 2015.
En samlet profit på 4.755 millioner svenske kroner, tegner godt for den Göteborg-baserede fabrikant.
Stor vækst i Kina
Se de samlede salgstal beregnet på modeller og markeder her: