Der er efterhånden et væld af sjove GTI’er, men samler man dem, finder man ud af, hvor forskellige de i realiteten er. Vi har dog udeladt alle dem med under 280 hestekræfter…
Golf GTI og R har aldrig sagt mig specielt meget, da jeg syntes de har været upersonlige og lidt for kedelige køreegenskabsmæssigt i forhold til, hvad man ellers kan erhverve sig af sjove hatchbacks.
Gennem mere end 30 år har Volkswagen Polo været en af verdens mest solgte biler. Forståeligt nok. For kun få biler kan hamle op med den gennemførte minibil. Men med en motor, der hører hjemme i en mikrobil, bliver den konservative køreoplevelse kastreret.
I denne uge har de danske motorjournalister været samlet i Midtjylland for at finde kandidaterne til Årets Bil i Danmark 2015. Efter onsdagens afstemning ligger det klart, hvem der går videre til finalen i november.
Volkswagens faceliftede Touareg vil byde på et mere dynamisk design, flere sikkerheds- og assistentsystemer samt en optimeret sekscylindret dieselmotor.
Ved dette års Paris Motor Show har Volkswagen Gruppen vist en stribe nyheder under mottoet “Les images de marques”. I blandt disse nyheder er konceptbilen XL Sport, der demonstrerer hvordan VW-gruppen bruger high-tech-udviklingen fra de forskellige brands til at opnå helt nye synergier.
Den ottende generation af Passat er snart klar til den danske lancering. Den nye store Volkswagen byder både på et nyt design, nye motorer og andre innovative teknologier såsom digitale instrumentering og en biturbodieselmotor.
Kilder i Volkswagen oplyser at der er en stærk ambition om at bygge det potente Golf R400 koncept – men kun hvis de umiddelbare ingeniørmæssige udfordringer kan overkommes. R400, en 400-heste firehjulstrukken GTI baseret på Golf R, blev fremvist på Beijing Motor Show sidste måned. Den anvender en højttunet 2.0-liters turbomotor og manuel sekstrins gearkasse […]
De siger bakkies i Sydafrika, utes Australien og cameniotas i Latinamerika. Den klassiske ladvogn sælger bedre end Coca-Cola syd for Ækvator, men vi blege Nordeuropæere har aldrig rigtig forstået eller taget pick-uppen til os. Burde vi?
Volkswagens udviklingschef Hans-Jakob Neusser har afsløret begrænsede detaljer om en ny 10-trins dobbeltkoblingsgearkasse ved en præsentation af nye drivlinjer i Østrig.